Cresc tensiunile la Volkswagen, după anunțul restructurării. ”Aceste tăieri sunt foarte drastice şi, evident, provoacă teamă”

29 octombrie 2024, 14:39 (actualizat 29 octombrie 2024, 20:41)

Tensiuni la gigantul auto Volkswagen! Angajaţii şi-au exprimat temerile şi furia după ce compania a anunţat că plănuiește să concedieze zeci de mii de oameni și să închidă cel puțin trei fabrici pe teritoriul propriu, pentru prima dată în istoria sa de aproape 90 de ani. Grupul Volkswagen are aproximativ 300.000 de angajați în Germania. Criza este una fără precedent şi nu afectează doar această ţară, ci întreg bătrânul continent. De altfel, sectorul auto este marele bolnav al Europei.

Cel mai mare producător auto din Europa negociază de săptămâni întregi cu sindicatele planul privind restructurarea companiei în vederea reducerii costurilor, inclusiv închiderea unor fabrici pe teritoriul propriu. Acest lucru reprezintă o lovitură pentru industria germană.

”Aceste tăieri sunt foarte drastice şi, evident, provoacă teamă. Trebuie să vedem cum ne putem hrăni familiile şi ce urmează să se întâmple mai departe, deoarece vor fi consecinţe pentru fiecare în parte, dar şi pentru întreaga Germanie, spune o angajată.

Mai întâi a fost frică, apoi dezamăgire pentru că nu am mai văzut niciodată așa ceva la Volkswagen, iar acum este furie. Colegii noștri sunt, cu siguranță, pregătiți să ne susțină, arată un angajat.

Atmosfera este, evident, tensionată. Colegii sunt speriați pentru că, din păcate, nu este clar încotro ne va duce această situație. Auzim diverse lucruri, dar până acum, conducerea nu și-a prezentat complet planurile, cu excepția faptului că siguranța locurilor de muncă este în pericol, spune alt angajat.

Un reprezentant al guvernului a declarat că Berlinul este conștient de dificultățile Volkswagen și menține un dialog strâns cu gigantul auto și reprezentanții salariaţilor.

Wolfgang Buechner, purtătorul de cuvânt adjunct al Guvernului: Se știe că Volkswagen se află într-o situație dificilă. Încă nu a fost făcut un anunț oficial de către companie. De aceea, poate trebuie să așteptăm să vedem ce are de spus Volkswagen însuși despre acest subiect. Deciziile greșite de management din trecut nu trebuie să fie în detrimentul angajaților. Acum este vorba despre păstrarea și securizarea locurilor de muncă.

Volkswagen a subliniat recent că restructurarea este absolut necesară și a anunțat că va face propuneri concrete în acest sens în cursul zilei de mâine, când conducerea şi reprezentanţii angajaţilor se vor întâlni pentru o nouă rundă de negocieri.

Va fi, totodată, momentul în care compania va publica rezultatele financiare ale celui de-al treilea trimestru.

Criza auto din Europa este rezultatul mai multor factori care afectează atât producția, cât și cererea de automobile. Câteva dintre cauze sunt creșterea costurilor materiilor prime şi reglementările stricte privind emisiile de carbon.

Politicile Uniunii Europene impun reducerea emisiilor, ceea ce generează costuri suplimentare pentru producători.

O altă problemă o reprezintă concurenţa puternică din partea pieţei auto chineze care produce mult şi ieftin.

O măsură pentru a contracara capacitatea de producție excedentară a Chinei este impunerea, de către UE, a unor tarife suplimentare de aproximativ 35 la sută, pentru vehiculele fabricate în această ţară.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Un general german avertizează în privința consolidării armatei ruse

Promisiunile AfD, partidul de extremă dreaptă din Germania, sperie Europa

Cancelarul german Olaf Scholz

În Germania, se deschide calea pentru alegerile anticipate