Conflictul din Gaza a afectat transporturile maritime. Portul Pireu de lângă Atena a avut cel mai mult de suferit

24 mai 2024, 15:00

Conflictul din Gaza, dintre Israel şi Hamas, a bulversat şi transporturile maritime. Multe companii și-au deviat rutele prin sudul Africii și Gibraltar pentru a ocoli Golful Aden și pericolul reprezentat de rebelii houthi din Yemen. Portul Pireu de lângă Atena a avut cel mai mult de suferit.

Din ianuarie, Atena și-a pierdut statutul de cel mai important port din Mediterană. Dar și poziția strategică pe ruta spre și dinspre Asia. Veniturile docherilor au scăzut. În plus, navele trebuie să aștepte în larg și două zile.

Giorgios Gogos, secretarul sindicatului lucrătorilor din docuri, Pireu: Pentru navele venite din Asia, Pireu era primul port pe care îl întâlneau. Vasele descărcau aici pentru a livra mărfuri în toată Europa. Acum rutele au fost modificate şi sunt îngrijorat deoarece dacă volumul de marfă scade, scad şi veniturile noastre.

Dacă portul grecesc a pierdut 15% din volumul de mărfuri au câștigat Tange, Algeciras, Valensia și Barcelona. Traficul aici a crescut cu 30%, dar reversul medaliei este că portul din Barcelona, de exemplu, este supraaglomerat.

Jordi Torrent, directorul de strategie, portul Barcelona: Pentru noi sunt multe zile de aşteptare dar, în general, prin măsurile pe care le luăm, am reuşit să reducem problemele de saturaţie pe care le-am avut.

Noua ruta, prin sudul Africii, este mai scumpă iar prețul unui container cu mărfuri s-a dublat într-un an. În plus, noua rută poluează mai mult chiar dacă până acum transporturile maritime erau responsabile de 3% din emisiile de carbon.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite