Scandal la Brașov: Zeci de proprietari de teren nu primesc autorizaţii pentru construirea caselor. Primăria spune că toți constructorii trebuie întâi să amenajeze drumurile, apoi să construiască

3 august 2022, 13:40

Strada Aron Pumnul a apărut pe hartă într-o fostă zonă agricolă a orașului, în urma întocmirii Planului Urbanistic Zonal. Drumul este din pământ și are o lățime de patru metri. În ultimii ani, aici și-au cumpărat loturi de teren mai mulți brașoveni care au încercat să obțină autorizații de construire ca să ridice mai multe imobile. Primăria le-a spus, însă, că strada nu este proiectată și amenajată corespunzător și nu le poate elibera.

Gheorghe Bârsan, proprietar teren: „Ei ne cer să facem studiu de fezabilitate, spunând că este drum de exploatare. Studiul acela de fezabilitate nu putem să-l facem, deoarece este foarte scump. Vrem să se facă de către primărie toată treaba aceasta și să ne dea drumul să construim.”

Oamenii spun că nu au știut de la început că nu vor putea construi case din cauza drumului.

Răzvan Priponescu, proprietar teren: „În PUZ-ul care s-a eliberat, era clar că există stradă și trebuie doar racordat la utilități. În momentul în care s-a cerut avizul de la Circulație, a apărut problema că drumul nu are lățimea corespunzătoare.”

Proprietarii de teren spun că vor să cedeze părți din proprietățile lor pentru ca drumul să dispună de o lățime corespunzătoare, însă așteaptă ca primăria să amenajeze strada.

Ștefan Bălan, proprietar teren: „Eu am cerut să fac ceva provizoriu, așa, o cabană, și nu mi-a dat voie. Vecinul, ca să obțină autorizație pentru locuință, a trebuit să cedeze la primărie cam doi metri jumătate”.

Primăria Brașov spune că, de patru ani, cei care vor să construiască imobile în zone libere trebuie să se ocupe mai întâi de amenajarea drumurilor de acces, deoarece zonele cu terenurile cumpărate sunt private.

Sorin Toarcea, purtător de cuvânt al Primăriei Brașov: „În 2018, Consiliul Local a luat o decizie ca, înainte de a începe genul acesta de dezvoltări în zone în care nu există străzi, din punct de vedere fizic, dezvoltatorii să realizeze întâi proiectul străzii, să îl aprobe și abia după aceea să poată să înceapă dezvoltarea”.

Primăria mai explică faptul că trasarea unei străzi într-un plan urbanistic zonal nu înseamnă că municipalitatea va și amenaja strada dacă terenul nu se află pe domeniu public.

Sorin Toarcea, purtător de cuvânt al Primăriei Brașov: „S-au elaborat planuri urbanistice care trasează, din punct de vedere al planificării, pe unde trece drumul , pe unde se construiește, unde va fi parcul, dar, mai departe, reglementarea acelui teren care trebuie să devină drum , din 2018, se face înainte să începi să construiești”.

În cartierele noi ale Brașovului există și acum drumuri de pământ printre case și blocuri, deoarece constructorii de imobile care au deschis șantiere înainte de 2018 nu au fost obligați să amenajeze străzi de acces.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite