Aproape jumătate dintre români vor cheltui între 400 și 1.000 de lei pentru masa de Paște. Doar 13% dintre conaționali vor pleca în vacanță în această perioadă
Românii preferă să rămână acasă de Paște, cu o masă bogată şi probabil cu gândul la următoarea vacanţă, potrivit celui mai recent sondaj.
Aproape jumătate (49%) dintre români vor cheltui între 400 și 1.000 de lei pentru masa de Paște, majoritatea optând pentru achiziții online și fizice combinate, arată un studiu al unei companii de consultanță. Ne referim doar la masa de Paște.
Anul trecut, conform Eurostat, media UE pentru cheltuielile cu alimentele de Paște a fost de aproximativ 200 de euro per persoană. România se situează semnificativ peste această medie, cu o medie de aproximativ 400 de euro de persoană.
Conform studiului companiei de consultanță, 77% nu au economisit pentru cheltuielile de Paști.
Oricum cea mai mare parte a banilor se vor duce pe cheltuielile pentru masa festivă, depășindu-le pe cele pentru cadouri.
Inflația a erodat puterea de cumpărare, totuși o treime dintre respondenți se așteaptă la o creștere de 30% a valorii cumpărăturilor de Paște.
În ceea ce privește locul mesei festive de Paști, acesta este clar: acasă sau acasă la mama sau la bunici. Doar 13% dintre români vor pleca în vacanță de Paște sau 1 Mai, majoritatea alegând să economisească.
Potrivit unui studiu realizat de TripAdvisor, 38% dintre europeni intenționează să plece în vacanță de Paște anul acesta.
CITEȘTE ȘI: Creștinii ortodocși încep Săptămâna Mare. Tradiţii şi obiceiuri
Concluzia este clară. Românii își mențin tradiția mesei bogate de Paște, deși inflația și contextul economic dificil se resimt. Vacanțele sunt mai puțin populare în acest an, iar economisirea rămâne o prioritate pentru mulți.
CITEȘTE ȘI: Sărbătoarea Paştelui în lume. Tradiţii şi obiceiuri inedite
Studiul din care am citat a fost realizat la începutul lunii aprilie de compania Ernst & Young, pe un eșantion reprezentativ. Compania este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu peste 395 de mii de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 49,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023.