Apeluri nejustificate la 112. O femeie a sunat de 1.041 de ori în ultimul an la Ambulanța din București

11 ianuarie 2019, 20:03

În ultimele 20 de zile, s-au primit peste 36.000 de apeluri la Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov. Angajaţii fac cu greu faţă. Deficitul de personal e uriaş: 47%, aşa că de exemplu, pentru o consultaţie, oamenii aşteaptă chiar şi mai mult de trei ore.

ALIS GRASU, manager SABIF: „Sunt apeluri în aşteptare, aproape în permanenţă vorbim de 50, 100, la schimburile de tură ajungem să avem peste 200 de apeluri în aşteptare. Sunt şi situaţii în care degeaba am identificat un caz de urgenţă cu risc, nu avem resursă disponibilă şi atunci se începe o adevărată luptă cu timpul”.

În ultima vreme a crescut numărul apelurilor pentru probleme care pot fi rezolvate de medicii de familie. Oamenii sună şi se plâng că au febră, îi doare capul ori măseaua sau tuşesc.

ALIS GRASU, manager SABIF: „La telefon se dau elemente de gravitate: pacientul este cardiac, este hipertensiv, respiră greu. Se ajunge la domiciliu – a vrut mai mult să îşi verifice tensiometrul pe care îl are în dotare dacă înregistrează corect”.

Mulţi nu înţeleg că pot pune în pericol alte vieţi dacă solicită un echipaj atunci când nu au o urgenţă ori dacă exagerează simptomele.

Sunt 16 persoane care au cerut de foarte multe ori ajutorul medicilor de la Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov în ultimele 12 luni. Mai exact, fiecare dintre ele a sunat de peste 100 de ori. Recordul este deţinut de o femeie care a apelat acest serviciu de 1.041 de ori în ultimele 12 luni.

Peste 13 milioane de apeluri au fost făcute în 2017 la 112, arată ultimele statistici. 60 la sută dintre acestea au fost direcționate către ambulanță și SMURD.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă